kundeservice på telefon åpner igjen 13/5 kl 09:00.

Retningslinjer for tilbakebetaling

Åpent kjøp / angrerett / kansellering

I samsvar med gjeldende fjernkontraktslov har du normalt rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at vareleveransen er mottatt. Produkter som etter sin natur ikke kan returneres uten risiko for ødeleggelse, som planter, næringsmidler og andre ferske råvarer, er imidlertid utelukket. Kontakt oss så snart som mulig hvis du ombestemmer deg, og vi vil gjøre vårt beste for å være imøtekommende, men fjernkontraktsloven om angrerett gjelder ikke. Potteplanter Smaragd og Brabant i størrelsene 30+ til 140+ er å betrakte som lagringsbare planter. Disse kan avbestilles til en kostnad på NOK 1.500 og 10% av ordresummen. Rotkuleplanter og barrotede planter tas opp og reserveres for akkurat deg så det er et så forgjengelig produkt at planten skrotes og ikke kan selges videre når den kanselleres.

Du kan kansellere plantene dine innen (24 timer) etter at du har lagt inn bestillingen gratis. I løpet av denne tiden blir ikke bestillingene dine håndtert, eller at vi reserverer dem hos dyrkere eller de tas opp av bakken.

Kansellering av rotkuleplanter og karrige planter, kan senest 96 timer etter bestilling gjøres før du har mottatt leveringsmelding. Kostnaden er da NOK 1500 pluss 50% av ordreverdien for å dekke administrative kostnader samt håndtering og kjøp av planter.

Avbestilling etter varsel om levering kan gjøres. Kostnaden blir da NOK 1500 pluss 75% av ordreverdien for å dekke administrative kostnader, lasting/lossing og håndtering av anlegg. Gjelder bestillinger rotkule/barrotplanter som belastes i sin helhet.

Avbestilling må alltid skje skriftlig, inkludere ordrenummer og sendes til info@svedberga.com. Avbestilling på grunn av forsinket levering, mer enn 2 uker etter leveringsdatoen som er satt av oss, kan gjøres uten kostnader. En plantet plante er en godkjent plante uavhengig av sorten. - Ingen uttak eller eventuelle prisjusteringer kan da gjøres. Eventuelle prisjusteringer på grunn av høydefeil håndteres ved å justere ned til nærmeste høyde på nettsiden. Planter måles i strukket tilstand fra toppen på potten og i den fjerne enden til toppskudd FØR planting. Ofte når det er en gresslette etter planting, som er bra for planten, men kan redusere høyden litt.

Tvist

Vi forsøker alltid å løse tvister etter gjensidig avtale, men dersom det ikke oppnås enighet, anbefaler vi at du henvender deg til forbrukerveiledningen i din kommune eller ARN. Vi håndterer eventuelle saker i hvert enkelt tilfelle, men følger ARNs anbefalinger.

Personopplysninger

Vi overholder personopplysningsloven og tar fullt ansvar for personopplysningene du gir oss. Din innsendte informasjon brukes kun til administrative oppgaver og for å gi deg viktig informasjon. Ingen data vil bli solgt, overført eller på annen måte gjort tilgjengelig for tredjepart bortsett fra kvalitetsovervåking. Selvfølgelig kan du be om informasjonen vi har lagret, og også få den endret eller slettet. Les mer her om våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler.

Frakt

Vi bruker enhetsfrakt fra NOK 59 per pall/pakke eller fri frakt - det står tydelig på produktet og i kassen hva som gjelder. Fraktkostnaden din er oppgitt i kassen og oppgitte fraktkostnader, inkludert vilkårene for gratis frakt. Til disse fylkene, samt til leveringsadresser utenfor det svenske fastlandet inkludert Öland og Gotland, vil det bli lagt til et frakttillegg som er avtalt. Veiferger regnes ikke som vei. Frakttillegg kan også forekomme til andre fylker i lavsesong, 15/10 - 15/3. Leveringsbetingelsene som brukes er DHL-vilkår for hjemlevering eller Schenkers inrikes. Storbytillegg kan være underlagt vilkår. Pallekostnad for europall er 95 NOK. Pallkostnad for Boxpallet er 250 NOK. Denne kostnaden belastes hvis det ikke er oppgitt gratis frakt.

Leveranser skjer til bestiller, vilkår og betingelser Svea Finas - levering uten kvittering mot ytterligere 95:- Levering til annen adresse mot ytterligere 195:-

Ekstra prioritert levering - dvs. lagerført produkt som kan håndteres og pakkes samme dag hvis bestillingen er plassert senest kl.10,00, leveres neste dag før kl. 16.00 mot en ekstra kostnad på NOK 2.495 per pall/pakke. Hvis denne leveransen ikke kommer frem på grunn av forhold utenfor oss, vil NOK 2.495 bli refundert.

Prioritert levering - Lagerførte produkter bestilles senest kl. 10.00 hverdager, leveres senest 7 arbeidsdager etter bestilling mot et pristillegg på NOK 595 per pall/pakke.

Prioritet Direkte levering av ikke-lagerførte produkter - bestill senest kl. 10.00 hverdag, levert senest 10 dager etter bestilling mot et pristillegg på NOK 1.995 per pall/pakke - gjelder f.eks. bonsaitrær, ulltrær og andre produkter utenfor sortimentet. Bare i april-juni og august-okt.

Adresseendring kan gjøres innen 24 timer etter bestilling, du som kunde er ansvarlig for at riktig adresse er oppgitt. Ved forespørsel om adresseendring etter 24 timer vil NOK 1795 bli belastet, hvis varene har startet levering, er det ingen garanti for at adresseendringen kan gjennomføres. Hvis varene ankommer feil adresse, blir varene etterlatt på denne adressen, og du som kunde er ansvarlig for videre transport til ønsket adresse.

Pallkostnad, vi tar en kostnad for pall og kassepall, kostnaden belastes i etterkant og faktureres separat, vi kan fakturere denne kostnaden opp til 12 måneder etter bestilling. Kvartalspall: 295 NOK, Halvpall: 395 NOK, Europall: 495 NOK, Sjøpall: 795 NOK, Eskepall: 995 NOK.

Plantinger

Plantinger er underlagt spesielle forhold der kunden er ansvarlig for følgende:

  • at en rimelig jorddybde er tilgjengelig for rotsystemene til de aktuelle plantene.
  • Tilgangen til plantestedet bør være slik at flyttingen av planter fra lossestedet er god, dvs. hvis du vet at det kreves at plantene skal bæres rundt et hus - gi oss beskjed før ankomst om eventuell pristillegg. Generelt ser vi at vi ikke bærer i kupert terreng eller lengre enn maksimalt 30-40 meter på lengste avstand.
  • at den eksisterende jorda er av rimelig god kvalitet. Jord som kreves for å oppnå et godt nok forhold er inkludert i henhold til ditt valgte produkt - hvis dette ikke er nok, da vi ikke kan se forskjell under bakken, vil dette bli belastet ekstra i henhold til prislisten.
  • at verktøy og maskiner gis adgang til det aktuelle planteområdet.
  • at det er kabel- og rørinstruksjoner og tilhørende markeringer. Fiberkabel må merkes. Vårt ansvar dekker 1 meter rund fiberkabel. I tillegg til denne diameteren er det husforsikringen din som dekker eventuelle skader. I tilfelle en feil fra oss, vil vi rette opp situasjonen omgående - ingen skader vil bli betalt for mangel på fiber i reparasjonsperioden.
  • at vann er tilgjengelig innenfor det aktuelle planteområdet. I tillegg til en hageslange som er nok for et tilkoblingspunkt til den nye plantingen.
  • at ingen eksisterende vegetasjon griper inn i beplantningen over eller under bakkeoverflaten. Fjernet per nåværende konto. Husk at underjordiske røtter vanligvis krever en gravemaskin.
  • at stein eller annet gods i grunnen ikke er av en slik art at det går ut over plantingen eller redskaper og maskiner, at plantearealet er rimelig godt drenert.
  • RUT-fradrag kan gjøres på visse deler av arbeidet, beløpet for dette fremgår av ordrebekreftelsen, det er ditt ansvar som kunde å sjekke at beløpet vi belaster er tilgjengelig på din skattekonto. Hvis vi ikke kan belaste skattekontoret beløpet for RUT, er det ditt ansvar som kunde å betale dette beløpet direkte til oss.
  • Plantinger bestilt gjennom www.svedberga.no utføres av eget personale og i egen regi i Svedberga Plantskola AB eller Svensk Häckplantering AB.
  • Høyden på plantene måles før planting fra toppen av rotsystemet til den ytterste toppen av planten, dette kan bety at planten etter planting kan oppfattes som litt over 10cm lavere enn angitt høyde i orderen din. Dette skyldes at toppen av planten på rotsystemet er ca 10 cm under bakken.
  • Å ta vare på deponi som steiner, røtter, busker, trær, emballasje, etc., med mindre kunden har kjøpt denne tjenesten og det er angitt på ordrebekreftelsen. 

* Hvis du er i tvil, vennligst kontakt oss via kontaktskjemaet eller ved å ringe 024-200 106 før du bestiller. OBS! Dersom det er behov for gravemaskin eller der jordskrue ikke kan benyttes, vil kostnader legges til som avtalt og basert på prisliste.

Avbestilling av tjenesten plantet og klar må gjøres etter avtale senest 4 uker før plantedato. Ved avbestilling senere vil 50% av bestillingsverdien bli belastet, som dekker kostnadene for bestilte planter. Ved avbestilling senere enn 4 uker før planting av en bestilling som inneholder rotkuleplanter, vil hele bestillingsbeløpet bli belastet på grunn av at plantene må kastes og for å dekke kostnader for tidsbruk.

 

Uavhentede / mottatte leveranser av varer

Vær oppmerksom på at uavhentede eller mottatte leveranser av planter vil bli belastet i sin helhet, da risikoen for permanent skade under langtidslagring og transport er å anse som gitt. Dette gjelder uavhengig av dyrkingsmetode. Når du får varsel fra et transportselskap, må du tilpasse deg selskapet - velg ellers prioritert levering eller lignende. Uavhentede planter som er bestilt for henting vil bli belastet i sin helhet etter 10 dager. Uavhentede leveranser med ikke-levende produkter vil bli returnert - du vil bli belastet denne ekstra kostnaden med en tilleggsavgift på 15%. Stoff som er klippet vil bli ladet i sin helhet - Vev på en hel rull vil bli tatt tilbake gratis. Du som kunde er ansvarlig for at korrekt adresse er oppgitt i bestillingen, bestillinger levert til adressen du har oppgitt feil vil bli belastet i sin helhet.

Garantier

Vår anleggsgaranti betyr at du som kunde får et feilfritt anlegg som tilfredsstiller bransjens krav til kvalitet, helse og variasjon. Derfor har du alltid 12 måneders plantegaranti på anleggene våre. Vi følger GROs bransje/kvalitetslinjer.

Denne garantien betyr at en plante som ikke er tro mot sorten eller ikke utvikler seg normalt, til tross for tilstrekkelig pleie og plassering, erstattes av et nytt anlegg i garantiperioden. Med mindre det er konstatert utover enhver rimelig tvil at planten er død eller har alvorlige mangler som ikke vil komme seg, gir vi alltid planten minst 3-6 måneder til å forbedre i henhold til våre råd.

Garantien gjelder ikke for skader som oppstår etter kjøpet og er forårsaket av mangel på omsorg, ulykker eller noe annet utenfor vår kontroll. Dette inkluderer for eksempel mangelfull vanning, kulde- eller vindskader, feil gjødsling, feil planting, dårlig drenering på stedet, flom, forgiftning og skader forårsaket av dyr eller mennesker.

Vær oppmerksom på at garantien ikke utvides i forbindelse med utskiftninger, verken for erstatningsanlegg eller for opprinnelig leverte anlegg, og dermed skjer garantiutskiftingen på engangsbasis. Vi forbeholder oss retten til å refundere kjøpesummen i stedet for å erstatte anleggene.

Login

Forgot your password?

Don't have an account yet?
Create account